Ritošās daļas remonts ar garantiju.
Automašīnas ritošās daļas remonts ir viena no svarīgākajām zonām. Šī vieta pastāvīgi tiek pakļauta lielai slodzei, pat ja automašīna stāv uz vietas. Šīs funkcijas dēļ, kā arī regulāri lietojot uz ceļiem (kura kvalitāte ir tālu no ideālas), šasija diezgan ātri nolietojas. Netipiskas vibrācijas, neraksturīgas skaņas un pieskaršanās ir drošas pārkāpumu pazīmes. Un jums nevajadzētu to atlikt, gaidot nopietnākas izpausmes. Pie pirmajiem satraucošajiem simptomiem nekavējoties jādodas uz diagnostiku, pretējā gadījumā šasijas remonts būs daudz grūtāks un dārgāks.
Svarīgi: pat tad, ja nav problēmu, profilaktiskos nolūkos ieteicams veikt regulāras pārbaudes - katru reizi, mainot eļļu vieglajā automašīnā un pēc 15 tūkstošiem kilometru kravas automašīnās. Jebkurā gadījumā profilakse ir daudz lētāka un vieglāk veicama nekā pilns remonts.
KAS IETVER REMONTS?
To, ka šasija prasa meistara līdzdalību, var saprast, traucējot tās darbību un neraksturīgu troksni braukšanas laikā. Ir vērts saprast, ka šī iekārta sastāv no daudzām daļām: balstiekārtas (priekšējā un aizmugurējā), ass sijām, atbalsta rāmja, riteņiem. Un, ja vismaz viens no tiem neizdodas, tas nozīmē visas sistēmas darbības traucējumus. Tāpēc nevar ignorēt trauksmes signālus, noteikti sazinieties ar autoservisu, kur šasijai tiks nodrošināta detalizēta diagnostika un nepieciešamības gadījumā remonts. Šī koncepcija ietver nolietotu vai salauztu rezerves daļu nomaiņu pret jaunām un kinētisko vienību regulēšanu.
Ir vērts saprast, ka katrā konkrētajā gadījumā bojājumi var atšķirties, tāpēc ir grūti paredzēt, kādas darbības jebkurā brīdī būs nepieciešamas. Parasti šasijas remonts var sastāvēt no šādām procedūrām:
piekares savienojumu vilkšana, izliekuma un purngala regulēšana;
mehānismu un sastāvdaļu nomaiņa: atsperes, balsti, stieņu gali, amortizatori vai klusie bloki;
jaunu rumbu, sviru, stabilizatoru, atbalsta kausu uzstādīšana (ieskaita griešanu un metināšanu nopietnu bojājumu gadījumā);
riepu un skrūvju pievilkšanas pārbaude.
Turklāt kardāna un motora stiprinājumiem bieži vien ir nepieciešama amatnieka līdzdalība. Ir vērts saprast, ka jo agrāk problēma tiek pamanīta, jo mazāk nopietnas var būt sekas. Un otrādi, ja jūs ignorējat satraucošos simptomus, problēmas pasliktinās un noved pie bojājumiem.
Interesanti: šasijas remonts ietver vienu funkciju - pārī savienoto vienību nomaiņa tiek veikta vienlaikus. Šāda pieeja ir nepieciešama arī gadījumos, kad kāds no tiem joprojām ir darba kārtībā. Pretējā gadījumā pie turpmākām slodzēm tas sabojāsies ātrāk nekā jaunais (kas tika nomainīts), jo tā kalpošanas laiks jau būs beidzies.
Kāpēc svarīgi laicīgi veikt ritošas daļas pārbaudi!
Ņemot vērā faktu, ka šasija patiesībā ir viena no galvenajām automašīnas daļām, ir vērts saprast, ka tās bojājums var izraisīt visa transportlīdzekļa atteici. Jau šī iemesla dēļ ir vērts uzraudzīt automašīnas tehnisko stāvokli. Pie mazākās novirzes no normas, sazinieties ar degvielas uzpildes staciju. Interesanti, ka parasti tiek novērots modelis: ja jūs ignorējat vienu simptomu vai nelielu problēmu, tam sekos jaunas problēmas un nopietnāki bojājumi. Ar neuzmanīgu darbību un nolaidīgu attieksmi var rasties vairākas nepatikšanas; šoferu slengā to sauc par “šasija sabruka”.
Nevar ignorēt arī drošības aspektu. Apkalpojama šasija ir tieši tas faktors, kas nosaka automašīnas reakcijas uz vadību precizitāti. Tas savukārt ir vadītāja un pasažieru drošības atslēga.
Svarīgi: īpašnieka ziņā ir aizsargāt automašīnu no nopietniem bojājumiem. Uzmanīga braukšana, regulāras tehniskās apskates un diagnostika, mainot eļļu, savlaicīga reaģēšana uz nelielām novirzēm agregāta darbībā – tas viss palīdzēs izvairīties no nopietniem bojājumiem un avārijas situācijām.